Bérurier, who prefers to party, slips up and the ambassador is kidnapped. San-Antonio then becomes embroiled with the disturbingly attractive Italian woman who engineered the kidnapping.
Once back in Paris, San-Antonio is dismissed by Achilles, the head of police. This outcome is highly advantageous to Bérurier, who goes up in rank.
Things deteriorate: the President of the Republic mysteriously disappears. The Minister of the Interior loses no time: only San-Antonio can save France. He and a secret brigade of men have got 48 hours to find the French Head of State. San-Antonio finds Bérurier at the Elysée Palace, already in charge of the official investigation.
From then on, it’s each man for himself: which of the two will be the first to find the President?