This is the story of a little boy who one day lies down at the foot of a sand dune, exhausted by the violence and misery of the human world. The nearby ocean beckons to him, and the boy finds the strength to start a new life. Becoming a fierce, much-feared sea captain, he proudly bears his biblical name to the four corners of the globe, tirelessly pursuing a herd of sperm whales. One day, the invincible Ahab is dazzled by the appearance of a white whale, Moby Dick.