Laurent comes to visit his father not far from Bethune. But his father, who lives a hermit's life deep in the woods, has only one thing on his mind: to do away with his six children in order to relieve them of the miseries of life. Welcomed at the Caboche farm where his brother Frederic works (Frederic advises him not to try to see their father), Laurent is delighted to see hardy 81 year old Alfred again. The gods are not far off, and, despite all, the pleasures of existence too.