A surrealist train station chief, a poetic mechanic, a taking-it-easy retiree, a centenarian with a song in her heart, a traveling farm worker, a gyrocopter that turns on the spot, a fowl that gets into trouble. “La vie comme elle va” takes things as they come and people for what they are.
Far from the cynicism of the city, the film reveals the quirky reality of a small country village in the Aveyron region. It offers a rural bouquet of humanity whose heroes are all bound by the same desire: to enjoy free and enriching lives, close to nature in Najac.