An irreverent portrait of Federico Fellini told in his own words (the interviews are the last major filmed conversation with the maestro conducted in 1991 and 1992 by the director himself) exploring the creative yet profoundly contradictory facets of an artist described as the genial combination of Proust and Picasso. Given his self-avowed incapacity to distinguish truth from lies and fiction from reality, this feature documentary is a voyage from Rimini to Rome in search of an unknown Fellini and the sources of his imagination.