Souli knows an ancestral tale that is only passed down orally that Carlos wants to transcribe. By settling into the village, Carlos unwittingly becomes the tool for a settling of accounts between the people he meets: Yann, the lobster collector, Mona, a Frenchwoman who runs a workshop producing local wares, and Abi, a young African woman who dreams of nothing but Europe.