Richard met Hélène when she was pregnant to another man. They don’t live together and their relationship is a programed sharing of meals or weekends. An illusion of serenity pervades the relationship and masks Richard’s dissatisfaction and his powerlessness to talk about it. Perhaps it’s the lack of communication, his withdrawal that obliges him to accept the order of things.
Julie is a young woman without a real social or emotional identity. The couple she forms with Vincent is all about appearances. Before she can (re)construct her multiple identity, she must face up to her situation.
Léo and Léa form a couple totally dependent on one another and provide a contrast to the other two. This dependence stems from a matter of great urgency: Léa has been informed she has little time left to live.
What these couples make us realize is that we must take action if we want to avoid a state of subjugation.