Skotlett, a small town in the middle of nowhere, is not as peaceful as it seems. During the latest Cow Pie Fair, James Bataille, a stuntman, accidentally destroyed the Sam Paradiso, a bar run by local tough, Bosco.
Bosco immediately made use of the situation to separate Bataille from his daughter, Concia, and have him locked up for 133 years! Feeling calm and settled, Bosco could then rebuild his bar and dedicate himself to the organization of a micro crochet.
Meanwhile, Concia tries to forget James and gives herself over to her passion for music. She hopes to win the micro crochet and, why not, sign a contract with Allan Chiasse, the strange impresario who's just arrived in town.
But just when Skotlett's inhabitants are getting ready to party, dark clouds gather on the horizon... Weirdly shaped extra-terrestrials glide over the town.