Alberto, 30, divides his life between a mind-numbing job and Louis, his canary. One evening, he comes home from work to find Louis lying dead on the bottom of his cage.
Sometime later, we find Alberto sleeping on a park bench. His hair has grown long and he has a beard. Social services pick him up and take him to a hospital for the poor. During the medical examination, the doctors discover that Alberto no longer speaks. He now communicates by whistling.