La traversée du phare is the story of the encounter between two ten-year-old children, a girl and a boy, who share a similar past. Two orphans who have taken refuge in lies to conceal a reality that causes them too much suffering. Two children who would like other people to stop treating them as though they are different, who want to live like everyone else. If this encounter is the result of chance, nothing will ever separate them again. They need each other to learn to live again. The power of their friendship will be so great that it will change the attitude of the adults who come into contact with them.