A Portuguese film director hires a French actor. The film is a Franco-Portuguese co-production. The French actor's father was originally Portuguese, although his mother was French. His father died very young and, during the shoot, he starts thinking about his dead father. He decides to visit his father's village, hoping to meet a surviving aunt .