Captain Nemo is Omar Sharif, a seriously misanthropic man, who hides near a tropical island in his fabulous submarine. Flying in on a balloon are a number of refugees from a military dictatorship. The heroes of the story escape as Nemo battles pirates and an erupting volcano.