Helena hasn't seen her husband Pierre in two years. Pierre has been kept as a political prisoner in a near island, among other hundreds of men, with forced work. Dozens of men die every week due to tuberculosis, and despite Helena's constants applications to authorities, to be able to see her husband, they always deny them their right. One day, Helena receive a permission. She knows this may be the last time that she and her husband Pierre may be together.