François Truffat sent Sarah a letter the week she was born. He arranged to meet her on her thirteenth birthday to take her to the cinema. He was unable to keep that promise... But this film isn't the tale of a missed appointment ! It's the tale of two teenagers who discover one another through the cinema and their parent's love.