Marietta, servant of aristocrat Don Cesare, is the bellezza of an Italian town where men gather nightly in the tavern for the 'game of the Law,' selecting one by lot to boss and humiliate the others. Illicit passions abound: the judge's wife pursues Francesco, son of crime boss Matteo, who is after Marietta (so is her brother-in-law); Marietta wants engineer Enrico for a husband, but he claims he's too poor to marry. So she decides to steal herself a dowry! All this may lead to an explosion...and some changes in who dictates 'the law.