Captain Joris Kniper believes so strongly that he is "skipper next to God" that he is used to playing God on his ship. Tough and bossy, he gives orders which are not to be discussed. But, some day, he is driven to accept on board several German Jews fleeing the nazis and who are refused asylum everywhere. He gradually realizes that skipper he is, but next to God only.The Bible will help him to find the way to self-questioning, awareness and charity.