In the fall of 1963, Anne is becoming a teenager. She lives in Paris with her mother and her older sister, Frédérique. They're just back from summer at the beach with their father. School starts. For Frédérique it's the year of her first serious love, her first foray into politics (the Algerian question and "ban the bomb"), her first kiss from an older man, her first friend who runs away, and her first loss of friendship over values. For Anne, who watches her sister closely, it's a year of her first period and of learning to talk to boys, dealing with unfair teachers, and sorting things out with mom after getting in trouble.