"I wanted to make the most sensual and sexual film possible without ever showing a single character in the nude. Perhaps because this is a film about the way people look at others and in which everyone is a spectator... In one of my favourite paintings, Pierro della Francesca's "The Legend of the True Cross", one character looks at another who looks at a third one... I have nothing against sex on the screen but I find it increasingly difficult to watch actors squirming around on a bed. There's too much of it! On the other hand, the amorous, tactile and sensual approach delights me. I love the irony of the scene in which Théa moves around Chrome who is stripped to the waist. There you have the woman dressing the man! Usually, love scenes always end with the man undressing the lady! (Philippe Rousselot)"