A man whose daily routine is completely governed by television finds himself drawn into a rolling wave of images. The confrontation between these images and the interpret-ations he projects on them raises interesting questions about the cult of the image.
The place that television occupies in the movie is mainly allegorical. The film presents TV as a sort of public space where all stories and images are gathered together in virtual form—a kind of derisory cosmogony of the real world. The other important facet of the project is about the relationship between the spoken word, written word and picture. In one of his writings, Benveniste pays tribute to language, demonstrating that it would be extremely difficult to illustrate the creation of the world in painting, sculpture or film, whereas in pre-industrial societies, every evening the storyteller recreates the world through the power of language alone. The incorporation of mythical stories into the film prompts questions about the significance of images. (Pierre Hébert)