Julien, a movie director, is on the phase of editing his new film, "Juliette sacrifiée". Hurried by his producer, he asks for the help of a professional editor. It is Anne, with whom Julien is soon falling in love. During the whole of the movie, both are sitting in front of the editing table, where they listen to music, talk about politics and what movies should and should not be about, make love, and finally end up editing the film as was planned.