What does all this mean? I'm tempted to say that this is simply a psychological working-out of the deep pressures that each of the two main characters feels; Ben, in a strange country where he only speaks and understands the language with some difficulty, beset by people he doesn't trust and in the company of a strange young woman who he is attracted to but may well be someone other than what she seems to be; Léo, upset that he family life is even more messed-up than it had been, with the possibility that her father (who we gradually learn was not exactly a shining knight to his daughters) may be alive and lying to her, may even be behind the kidnapping of her sister. So the alternate world is an escape mechanism, and on the narrative level it's a more pure example of the chase/mystery theme of the main story, with the main characters reduced to two and everything else just an obstacle.
For me, in the end, the narrative fascination and especially the inexplicable otherworldly secondary "plot" were enough to win the day, and while this is far from being one of Rivette's best works, it's still a lot of fun and offers plenty to chew on. Despite the problems with the two leads, this would be an easy 5-star review for me, if there were a decent DVD available; and what the heck, I'm going to give it the top rating anyway - it can't hurt. As it is, I can only hope that my small contributions to the promotion of this obscure great director can lead a few more people to his endlessly fascinating filmography, and that in turn might contribute to his work being one day better known, and more readily available.