Wanda, a young painter, cannot resist a mystery. Because of this she is swiftly drawn into a disturbing and fantastic world. After she rents a room in Paris from an old woman, she finds a door leading from her room into nothingness. She sets up her studio just inside the door and experiences visions which she paints. Her paintings are well-received by the art galleries, so she continues. The visionary state induced by the room continues even when she leaves it, and she is struck by a car as she crosses the street. During her recovery in the hospital, she resolves to give up the room. When she returns to her room for her things, she succumbs to the temptation to take another peek at the void. This proves to be her undoing.