A student of philosophy and a quest for the absolute, Beatrice left her family and the province to study in Paris. One day, out of boredom and desire for freedom, she goes to a brothel in a discreet apartment to explore the art of sexuality. Charming with her slender figure and her ingenuous look, Madame Renée immediately hires her. Under the name of Julie, she prostitutes herself and sells herself to wealthy men. She meets more diverse customers: diplomats, bishops, fathers of families dissatisfied with their wives or fetishists including a man who disguises himself as a crocodile to sleep with her. She falls in love with one of them, a certain Jean-François, to the point of settling at home but he is frigid and avoids sexual relations. Frustrated, she goes back to Mrs. Renée, then settles in a threesome with her friend Martine and her husband, Gerard. But, tired of this life of debauchery in this brothel of luxury and attracted by Eastern philosophy, she decides to leave everything to find inner peace in a monastery of Ceylon.