"Every story has a function, whether small or large, and inevitably provokes reflection and questioning , whether superficial or deep. Such is its nature and its goal, its reason for being and its destiny. It is sometimes the more or less faithful mirroring of the world in which we live, or in which others have lived, today or yesterday; but it can also, via its visual representation and narrative unfolding, be completely at odds with its own codes, appearing as the displaced image of this reality. And it is perhaps through such blatant desynchronisation that a story takes on its essential meaning." (Yves Angelo)