For the first time ever, the planet Earth has picked up a codel message from outer space. Manking is terrified by the idea of an extra-terrestrial invasion. A few months later, the twelve thousand inhabitants of Sepulveda suddenly vanish. This transit and free-trade harbour town, notorious for smuggling and bordellos, is put in quarantine. Magnetic disturbances and light phenomena make military and political leaders think that an extra-terrestrial attack is imminent and order Professor Larsen, a renowned astro-physicist and UFO expert, to make a rapid investigation in the ghost city.
"In November 1992, NASA officially announced the launch of the Mega-Seti programme to listen to the universe in an attempt to detect intelligent alien life-forms. Extra-terrestrials became a serious subject of study for the military and governments and this original situation inspired the first version of the screenplay written with Régine Abadia. At the same time, I met the various producers of the film and we were all fired by the desire to make a fantastic adventure movie in France today." (Jean-Michel Roux)