Haunted by the murder of her friend Marie-Claire two years earlier, Judith decides to exorcise her pain by making a film about the unsolved case. Lucie, the actress chosen to play the lead, thinks she has no connection with the murdered woman until she learns that her friend and neighbour, François, was Marie-Claire's lover. Drawn deeper and deeper into the mystery of Marie-Claire's death, Lucie is shocked when she discovers that François is a prime suspect in the investigation. When Lucie confronts François, he admits that he is uncertain of his innocence. The shock of Marie-Claire's death and the brutal police interrogation to which he was subjected have led him to doubt not only his memory of the events but the testimony of Claude, the woman who loves him and who provides his alibi for the night of the murder. The polygraph: a revealer of truth...or a diabolical trap ?