One summer day, a boy of about ten appears on the streets of Nice - no family, no possessions, no schooling, but with a brilliant smile. Mondo's most at home in gardens, fields, and at the seashore. The bustle of the city can seem to overwhelm him. He has good survival instincts, running from police and from threatening adults, and he is looking for a family. Over time, people come to know him - he helps out a street magician, befriends an old man who keeps doves in his suitcase, and finds a mother, herself an outsider.
"This is the story of a ten-year-old boy from the countries living on the edge, those countries de-stroyed by misery and war: Albania, Romania, Kurdistan and so many others... It's the story of a street child and, through him, of all martyred children. Yet it's not a tragic tale. Mondo arrives in Nice, the epitome of a rich city. He could try to make everyone feel guilty. Instead, he has the courage to give, to give a smile. Mondo, the little prince, brings happiness to the outcasts in the street. It's a tale based on reality."