"No film has ever been made about the woman Bernanos called "Mary, the mother of the Lord"... As for Saint Thomas de Villeneuve, he gave this disenchanted cry : "O, Evalgelists, why did you not set down what she did with her Son among men, how she lived with the Apostles ?" I heard this call. This film is my reply. I wished to fill the astonishing void of the Scriptures and return to Mary her dignity as a woman. Matthieu, Luke and John helped me in part but, for the rest, I had to imagine her in her everyday life. "The painter invents reality", Jean Cocteau used to say. I wanted the final film in my long career to be the pinnacle, just as a craftsman of the old days would make his masterpiece."