This is a fast-paced, effective drama about some "wolves" or gangsters who take over a reformatory for juvenile delinquents with consequences that are deadly, and much more reformative than any programs on the books. The professional thugs are on the run from a police dragnet when they hole up in the home for wayward adolescents, run by an understanding couple. A range of teen offenders are serving time in this institution without bars, but none are as brutal, cowardly, and miserable as the killers who now control the place. As the action picks up, leading the drama to its inevitable conclusion, the gangsters turn out to be the perfect anecdote to criminal tendencies in the young inmates.