In 1918, at the front, Jacques Taillandier became the friend of counsellor Marimon. Wounded in saving his life, he accidentally meets during his convalescence in the capital, the wife of his friend. Ignorant of Hélène real identity, Jacques does not fight against the love which soon came to him. He finally finds out the truth, just after Marimon dies. Refusing Jacques's explanation, Helene sends her lover away...