Napoleon III, the Commune, the third Republic in the background. In the foreground, two pretty, talented sisters, Virginie and Pauline Cardinal. They are ballerinas at the Opera de Paris and very much courted by wealthy, elegant men. They will manage to climb in the society of their time, despite parents set on respectability but also attracted by money.