Posing as a detective, hotshot journalist Christophe Berri (Jean Tissier) crashes a weekend party held by a famous atomic scientist. When the party's host turns up dead, everyone is placed under suspicion and subject to interrogation by phony sleuth Berri. It is our hero's intention to steal the dead man's secret papers and publish them in his newspaper, but before long he does the right thing by collaring the murderer.