The story of a Frenchman who fought to liberate the American colonies from British rule is colorfully brought to the screen. Lafayette (Michel Leroyer) is an engaging young landowner who spends his time in taverns drinking and talking politics. When he ends up on the wrong side of the minister's police, he sells his land, buys a ship, and takes off to help the Americans fight the British. He meets up with General Washington (Howard St. John) and earns his rightful place in history as one of the great military leaders. British General Cornwallis is portrayed by Jack Hawkins, while Orson Welles gives a memorable performance as Benjamin Franklin.