The Frédéric of the title is a character created by novelist Solange Delmont (Renee St. Cyr). Determined to secure an interview, reporter Richard Fernay (Paul Meurisse) pretends to be Frédéric in the flesh, confounding and fascinating Solange. Naturally, she falls in love with her come-to-life "hero," even after ascertaining Richard's true identity.