Paul Meurisse is a suave, phlegmatic Gallic secret agent known as The Monocle. Always sartorially resplendent, he is as fast with a gun as he is with his rapier-like wit. His mission is to track down a group of terrorists who are trying to bring about world peace by killing anyone associated with the atom bomb. Sight gags accompany the requisite fights and car chases in this routine spy actioner.