Isabelle is married to Paul. She has a lover, Pierre, whom she has been seeing regularly for the past two years. One day, Paul, he too, discovers the pleasures of desire mixed with deceit : he succumbs to the charms of a young woman named Marie. From then on the couple evolves in a double lie. Each spouse leads, as well as possible, a parallel life. But lovers are very demanding...