Based on an actual incident, this is the story of five girls (told in a slow beginning) who are among the 200 women who answer a want ad for a modest secretarial position one rainy morning in Rome in 1951. They crowd and push their way into the old building and fight their way up the stairs to await an interview, only to be told there is not enough time to interview all. A scuffle breaks out and the stairway collapses sending many of them hurtling down in a mass of bodies amid brick and mortar. Among them are the well-born wife of a poor artist;, a streetwalker making an attempt to change her life; an unhappy servant girl; and the desperate wife of an unemployed factory worker. How the event changes or fails to change their lives is told.