"Her name's Victorine. She comes from the outskirts of Marseille, which have become immigrant ghettos. Ghettos where people like you and me live - full of love and hope. Victorine hopes for life, for love, she hopes to meet a guy, she hopes her mother will stop acting crazy and her fathers will stop drinking so much. The word soleil- or sun- in the title is important. At first I wanted to call this film "A Bra for Life," but ultimately the sun won out - the sun of Marseille with the sea in the distance, and North Africa on the other shore, where everyone's parents were born. But let's not forget the bra. It's important too. When the heart really throbs, the chest sticks out. To Victorine's surprise, suddenly the guys their eyes off her tee-shirt. It's amazing how they come up next to her when she comes back from school, crossing vacant lots smelling more of burned-out cars than thyme and rosemary. First bra, springtime bra, a bra for first times. A bra she'll take off forr Petit-Paul. Another sun, a fragile sun, just the type to wind up with a bullet in his back..."