After he is violently attacked in the street, Eddie wrongly identifies Ahmed, an ideal suspect whom he'd noticed a few days before the attack. While the legal machine gets underway with Ahmed, Eddie attempts to win back his wife and son through a new job. But Eddie soon becomes aware of the seriousness of his accusation and he'll do anything to establish the truth - even if it means he risks losing everything.
Here is a fine and dark work, delving into the motives behind the confusion felt by Duvauchelle's character, haunted by a curse beyond his means of understanding. Finkiel and his actors? What a group of talented bastards!
All of A Decent Man's pertinence lies in its sharp and clinical description of the way the police machine spins out of control.
Emmanuel Finkiel's potent, hard-hitting drama will inevitably be seen through the prism of November's tragic attacks in Paris.