Throughout Ilva's life, love has held a place above all else. She goes back in time by skimming through the itinerary of her men and the world. Her heart once again plays for her the symphony of childhood, World War One, ghost trains, the Liberation, her trial, and the soldiers she knew so well... Ilva embodies all the courage and contradictions of a modern heroine.