The grandfather, reigning in his blue grotto, explains: “The story of “Kirikou and the Sorceress” was too short. We didn’t have time to recount everything that Kirikou managed to accomplish. And he really did accomplish some terrific things that we mustn’t forget. Listen, I’ll tell you…”
And he tells us how inventive Kirikou became a gardener, detective, potter, merchant, traveler, and doctor, always the smallest but bravest hero.