Mona is a princess whose fate no young girl would envy. Since her parents’ death, she’s lived alone in the castle with two sinister and repulsive characters, Goomi and His Highness. One day, the sound of her crying makes a unicorn appear. She is called U, and says she’s there to comfort and protect Mona for as long as she needs.
Hence, U becomes Mona’s companion, her younger and older sister all at once, her confident and inseparable friend. Life then becomes sweeter. Mona grows up and becomes a very pretty princess, while a group of Wéwés, peace-loving creatures full of charm and whimsy, settle in the nearby forest. They have no particular powers, and yet their presence will change everything.