He tells us how Kirikou, thanks to his bravery and intelligence, rescued a large woman, whose roof had been destroyed by Karaba. We learn how the little hero used his smarts to find the old grouch who had got lost in the savannah, and how a wisewoman threatened by a witch finally managed to transmit her knowledge to the village inhabitants. We also discover the secret of a mysterious blue monster, and lastly, thanks to a flute linked to the family of our little and valiant hero, the magical power of music.