Max is therefore rich, very rich, very, very rich and he also belongs to a “milieu” that employs rather shady methods, even though he tries to forget it.
Too young to have been “there,” he has nevertheless inherited all the qualities and all the flaws of true Mediterranean folk, the first of which is to always want to be right just like he always wants to boss over other people, in particular his daughter, Lisa.
He’s got it all worked out for her, right up to Sydney Azérad, the husband that she must marry, a young and brilliant plastic surgeon, who he dominates and manipulates.
Everything had been “arranged,” except he didn’t count upon Lisa and the wretched “human factor.” While on a dig in the Moroccan desert, the young archaeologist has to go and fall in love with a guy called Jean-Christophe Dupreux. We may as well say straight away that Max isn’t keen on this at all!
They don’t marry anyone from the Dupreux family, that’s final! Mixed marriages are for other people. But Lisa doesn’t agree and, for love, she decides to stand up to her father, ready to do anything to make him accept J.C., no matter the cost.
Fortunately, after many adventures, arguments and slumps, Max ends up by giving in. He resolves to accept the union, and puts his values and prejudices behind him. He also has to accept his in-laws, whose family tree goes back to the Crusade. He must finally deal with the pressure of a mother who is excessively intolerant about anything that has nothing to do with her own flesh and blood.
In the in-law’s chateau in the South of France, the grandiose and extravagant marriage will take place. During the celebration, Max narrowly misses out on being thrown in prison for the “presumed murder” of his best friend, a death for which he’s not responsible but for which he seems the ideal suspect.
The film ends with a completely crazy thriller imbroglio that involves a “gay” atmosphere and oriental dances, all set against a coming-out backdrop. This story is the story of a girl ready for marriage, but not just any girl, we’re talking about Max Zagury’s daughter.