Michel Simon stars in this cinemadaptation of Honore de Balzac's The Human Comedy. Simon is cast as Vautrin, a Robin Hoodlike thief who tries to restore the fortunes of impoverished nobleman Lucien Chardon (Georges Marchel). Vautrin's scheme involves the fleecing of the Baron de Nuncingen (Louis Seigner), a prominent banker. Assisting Vautrin is alluring Lady of the Streets Esther (Madeleine Sologne).