The film traces the life story of Adolph Hitler, from his first involvement in fascist activities to his takeover of most of Europe. The story ends on a hopeful note, delineating the possibility of Hitler's imminent downfall (which, alas, was still 5 years in the future). Actual photographs and newsreel shots of Der Fuhrer's rise to power are utilized, with various continuity gaps plugged by re-enactments.