Back There
Pierre Nivel, now the toop newsreader in France, was seventeen when he left Algeria during the war of independence. Along with the land of his childhood, he also left behind his neighbor and first love, Leila. Now, thirty years later, Leila needs Pierre’s help to save her daughter Amina, a spirited young woman, from marriage to the leader of one fundamentalist groups. And so, in spite of the danger, Pierre returns to Algiers, a city where he is now a stranger. His journey back in time will allow him to keep the promise made to Leila at the harbor gates thirty years earlier.