Witchcraft is on the wane. There are only six witches left on Earth. Five of these uphold Good, against one who stands for Evil. The question is, who will succeed them ? Molok, th evil witch has no heir. Morgane, the good witch, has an adorable 11-month baby boy, Arthur. On the 14th of June at 6 a.m. Arthur will be a year old, and like all witches, must be vouched for. If Molok vouches for him, he will serve evil. In order to save her son, Morgane bewitches Michael Firth, an American inventor whose only mistake was to have been born on a 14th of June at 6 a.m. If Michael were to become Arthur's "godfather" the baby witch would lose all his powers and Molok would no longer want him. Yet what Morgane hadn't banked on was falling in love with Michael...
René Manzor : "One learns how to be efficient and modest; how to write screenplays which will be signed by others, directed by others; how to become a kind of "script doctor", a Hollywood ghost writer. And it's useful. It's a whole, very precious, methodology, which when you return home to France, gives you a better handle on their system and ours. In France, the author is the boss when it comes to the work. Over there, I learnt that you really must have a partner. Yet, it all was a wonderful experience. I met only artist/ producers : the first being Alain Delon. Then, my brother Francis Lalanne. After Georges Lucas, for whom I directed episodes of "The Young Indiana Jones" series. And now Christian Fechner. I was extremely lucky to meet all these men, all of whom held up a mirror to me, who helped me progress. In America you often have to deal with multinationals and boards of directors. In France you can speak to human beings." (Press release extract)