When a woman fed-up with life in general commits suicide, what's left ? In the same vein, a lover, a mother, a friend, a few buddies, all orphans, all well-to-do, but mainly lost at sea without a ship. The lover : Paul, a lone wolf who tries to escape from his memories through drink or by chasing women as though they were the cure to everything. The best friend : Lucie, coming and going, suitcase in hand , as though she were carrying a corpse or a time bomb, ready to flee at the drop of a hat with her suitcase of course. The mother : Marthe. Between shovel and incinerator, she counts her dead, cat and husband included. And then, there is Lucien, madly running after Lucie, screeching guitar in hand. And the others, always running...