Gombo is a simple man who lives in the vast grassy fields of China with his wife, two children, and mother. The most interesting aspect of the film is the dragonfly Gombo and his son play with. The son is soon distracted by his mother, a city-girl, squeaking a little toy doll. He runs off and plays with his doll. Later in the film, the boy catches a dragonfly himself and amazes his mother and sister with the awesomeness of nature's toys.